Trwa druga edycja kampanii „Do zobaczenia w podróży” - Aktualności - Serwis dla Pasażerów

Infolinia UTK tel. 801-044-080 i 22 460-40-80 formularz kontaktu
VideoTłumacz

Aktualności

Wyświetlany tekst posiada nowszą wersję.

Kliknij tutaj, aby przejść dalej »

Wtorek, 02 lutego 2016

Trwa druga edycja kampanii „Do zobaczenia w podróży”

Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego, aż 50 proc. skarg konsumenckich w Polsce dotyczy jakości usług świadczonych w transporcie. Prawa podróżnych są jednym z priorytetów działalności UTK, dlatego rozpoczynamy drugą edycję kampanii informującej o sześciu podstawowych prawach pasażerów.

W pierwszej edycji kampanii przeprowadzonej w 2013 roku wykorzystaliśmy plakaty, na których zwierzęta odgrywają role pasażerów. Można było oglądać je na stacjach kolejowych w całej Polsce.

W drugiej edycji kampanii umieszczone na plakatach zwierzęta ożywają w animowanych filmach. W ten sposób pokazujemy kłopotliwe sytuacje, z którymi pasażerowie kolei stykają się na co dzień. Każda historia posiada swój morał, a lektor podpowiada, co można zrobić w danym przypadku, by uniknąć przykrych zdarzeń. Staraliśmy się przekazać informacje z humorem, w przystępnej formie. Kreskówki mają być wyświetlane na ekranach reklamowych wybranych dworców - trwają rozmowy z zarządcami stacji.

We wrześniu zamieściliśmy pierwszy film. Co miesiąc dodajemy kolejny. Można je zobaczyć poniżej.

 

 

Masz prawo do bezpiecznej podróży

 
 
 

Masz prawo do pomocy przed podróżą oraz w jej trakcie

 
 
 
 

Masz prawo do odszkodowania za opóźnienie lub odwołanie pociągu

 
 
Masz prawo do bezproblemowego zakupu biletu

 

Masz prawo do informacji